HANDLEIDING VOOR HET GEBRUIK VAN DE NIEUWE BEVEILIGDE WEBRUIMTE

Onze nieuwe beveiligde webruimte, gelanceerd in 2021, biedt toegang tot nieuwe toepassingen op een nog meer gebruiksvriendelijke en veiligere manier dan voordien. Vooraleer er gebruik van te kunnen maken, dient u bij de eerste connectie uw toegang te initialiseren waarbij u dient te kiezen voor een toegangsmodus. Hierna krijgt u toegang tot de verschillende “Toepassingen”.

Het oud platform zal nog beschikbaar blijven gedurende het jaar 2021, nadien zal uitsluitend het nieuw platform nog beschikbaar zijn.

Hoe kan ik
mij registreren?

Om veiligheidsredenen zal de toegang tot het nieuw nieuwe platform niet mogelijk zijn met uw login en wachtwoord van het oude platform.

Bijgevolg zal u bij uw eerste connectie een nieuwe registratie moeten initialiseren. Bij voorkeur zal u worden gevraagd om u te authenticeren met de Belgische authenticatietoepassing voor smartphones, itsme® . Uiteraard kan u eveneens inloggen met uw persoonlijk e-mailadres waarbij u een nieuw wachtwoord dient aan te maken wanneer u voor de eerste keer inlogt.

Wij raden het gebruik van itsme® als identificatiemiddel ten zeerste aan.

Itsme® is niet alleen veiliger, maar ook gebruiksvriendelijker dan het gebruik van gebruikersnamen en wachtwoorden. Eenmaal ingesteld dient u enkel uw Belgisch “mobiel” telefoonnummer te kennen en uiteraard de toegang tot uw smartphone. Bovendien zult u na de installatie van itsme ook verbinding kunnen maken met andere onlinetoepassingen, waaronder de belangrijkste andere Belgische banken, onlinediensten van de Belgische overheid (Tax-on-Web, MyMinfin, gemeentediensten, enz.) en andere dienstverleners (ziekenfondsen, verzekeraars, notarissen, telecom- en energieleveranciers, enz.)

Het is mogelijk dat sommige toepassingen van het beveiligde platform van de Bank alleen toegankelijk zijn voor gebruikers die via itsme® zijn aangesloten.

Voer uw telefoonnummer in en valideer de stappen op uw itsme® telefoontoepassing.

Volg de procedure voor het opstarten van itsme® (zie de video hieronder https://www.itsme.be/get-started) of bel de Bank voor hulp. U heeft uw ID-kaart, een kaartlezer en uw pincode nodig.

  1. Open de toegangspagina van het webplatform door hier te klikken.
  2. Klik op de knop “Nu registreren”.
  3. Voer uw e-mailadres in (waarmee u de volgende keren wilt inloggen).
  4. Klik op “Verificatiecode verzenden”.
  5. Haal deze code uit de e-mail die u direct wordt toegestuurd.
  6. Voer de code in en klik op “Code verifiëren”.
  7. Zodra de code is geverifieerd, kunt u uw wachtwoord kiezen, het een tweede keer invoeren en uw voor- en achternaam opgeven voordat u op “Creëren” klikt.

Neem contact op met de Bank. Wij zullen u helpen bij het bepalen van de voor u meest geschikte beveiligde connectiemethode.

Zodra uw account is aangemaakt, wordt u naar een beveiligde bevestigingspagina geleid en zal de Bank uw gegevens verifiëren om de toegang tot uw webruimte te valideren. Deze controle vindt slechts éénmaal plaats en gebeurt meestal onmiddellijk als u itsme® hebt gebruikt, in sommige gevallen kan het tot één werkdag duren. Zodra uw toegang door de Bank is gevalideerd, ontvangt u een bevestigings-SMS en kunt u opnieuw verbinding maken met het platform.

Wat zijn
de toepassingen
van het platform?

Traditiegetrouw is ons beveiligde platform vooral informatief en niet-transactiegericht. Het platform werd hoofdzakelijk ontworpen om het uitwisselen van informatie en documenten tussen de Bank en haar cliënteel te vergemakkelijken via een eenvoudige en efficiënte website, die bereikbaar is via een PC, een smartphone of tablet.

Het is mogelijk dat het eerste gebruik van elke functie van de website de eerste keer wat langer duurt.

Wanneer uw account is aangemaakt, krijgt u toegang tot de nieuwe toepassingen zodra u inlogt met “itsme” of met uw emailadres en paswoord. Uiteraard dient u in te loggen volgens de keuze die u gedaan heeft bij de aanmaak van uw account.

Hieronder, vindt u een overzicht van de functies die momenteel beschikbaar zijn op het platform.

Zodra u bent ingelogd, wordt u onmiddellijk naar het gedeelte “Rekeningoverzicht” geleid. Klik op een rekening om de recente transacties van die rekening te bekijken. Klik vervolgens op “Rekening detail” als u toegang wenst te krijgen tot de portefeuillegegevens. U bekomt dan toegang tot de details van de activa op uw rekening (contanten, aandelen, obligaties, …) door op elk van deze rubrieken te klikken. Als u meer informatie wenst, klikt u op het kleine vergrootglas rechts van elke informatieregel.

Voor elke verrichting op één van uw rekeningen of voor elk nieuw document dat u betreft, ontvangt u een melding, zichtbaar in de rubriek. Notificaties in het menu bovenaan uw scherm. Standaard zal elke melding een e-mail genereren die naar u zal worden verzonden. Als u het aantal e-mails wilt verwijderen/verminderen, klikt u op “Mailreceptie beheren” en wijzigt u de e-mailvoorkeuren.

 

 

In de sectie “Overschrijvingen” van het menu kunt u een overschrijving aanvragen van uw rekening naar één van de rekeningen gelinkt aan uw naam bij een andere bank. Als u een nieuwe rekening wilt toevoegen, neem dan contact op met uw beheerder of vraag dit aan in de rubriek “Mijn gegevens”.

In de rubriek “Documenten” vindt u alle documenten die u betreffen. Er bestaan verschillende soorten documenten:

  • Bankafschriften: uw afschriften, borderellen, couponbetalingen, effectentransacties, enz.
  • Trimestriële rapporten: de geschatte kwartaaloverzichten van uw rekening.
  • Formulieren : de documenten die u dient te beantwoorden of die u wenst op te laden op het platform.
  • Contractuele documenten : uw documenten van doorlopende contractuele aard, zoals bvb. de openingsdocumenten van een rekening, de algemene voorwaarden enz.
  • Diverse documenten : elk ander document dat op u aangaat.

Via de functie “Archieven” krijgt u toegang tot al uw documenten die u hier eveneens kan downloaden.

Het is op deze pagina dat u in staat zult zijn om:
Deze pagina laat u toe om:

  • Uw emailmeldingen te beheren
  • De virtuele consolidatie van uw rekeningen te configureren
  • Uw gelinkte externe rekeningen bij andere banken te beheren
  • De « Privacy Policy » van de Bank te consulteren

Mocht u vragen hebben, bel ons dan gerust op het nummer +32 (0)3 230.98.19 of via onderstaand contactformulier.